Timisoara2018-10-18T10:59:31+00:00

CEAI de făcut împotriva corupției – Once Upon a Time in Timișoara

17 Mai – Timișoara

În Timișoara cresc lideri și oameni implicați în comunitate 

A fost o seară caldă la Timișoara, în Aula Bibliotecii Centrale Universitare Eugen Todoran (Bd Vasile Pârvan nr 4A), dar mai ales o seară plină de idei de a lucra împreună pentru comunitățile noastre civice și pentru a transmite mai larg mesajul de educație anticorupție. I-am avut oaspeți și vorbitori pe dl Cyrille Fierobe, directorul Institutului Francez din Timișoara și pe Brîndușa Armanca, profesor universitar și jurnalist, membru al Grupului de Dialog Social. Brîndușa a fost și membru în juriul concursului de scurtmetraje anticorupție Once Upon a Time in Romania, la prima ediție în 2017. De aceea ea este cea care a prezentat filmele din concurs și a lăudat nivelul înalt de civism pe care concurenții l-au manifestat atunci când au creat filmele.

Gazda noastră, Laurențiu Ștefănescu, de la Inițiativa Timișoara (organizație partener care face parte din reșeaua civică Contract România) și dl Fierobe au transmis fiecare în felul său același mesaj puternic, legat de importanța implicării civice.

Cum majoritatea celor 35 de participanți proveneau din organizații civice active în Timișoara (Timișoara Civică, #reset Romania, Inițiativa Timișoara), dar și pentru că prezenți erau studenți, ne-am concentrat discuțiile pe proiecte concrete și cum putem colabora mai bine în rețelele civice grass roots. Am schimbat idei despre ce am putea face ca tinerii să conștientizeze costurile corupției și, mai ales, să fie prezenți în număr mare la vot.

Așadar, până la finalul serii am colectat o mulțime de idei pe care să le aplicăm în proiectele noastre de educație anticorupție și construcții de comunități. Și vrem să le împărtășim și cu voi aici, pentru că ideile bune trebuie răspândite:

  • Să organizăm seri de vizionare de filme în sate din România pentru a-i face pe oameni să conștientizeze costul corupției pentru fiecare dintre ei
  • Pentru a încuraja o prezență mare la vot putem folosi un sistem de comunicare similar celor folosite in network marketing la nivel național
  • La ediția a doua a concursului Once Upon a Time in Romania am putea să îi invităm pe concurenți să facă filme care să arate impactul corupției în viața noastră cotidiană
  • Umorul este cel mai eficient în a îndrepta moravuri, așa că îl putem folosi mai mult în proiectele educaționale
  • Parteneriatele cu sociologi și studenți la sociologie ne-ar putea ajuta să găsim cele mai bune mesaje pentru a ajunge la categoriile sociale care sunt neimplicate în acest moment
  • Și românii din diaspora ne pot ajuta ca purtători de mesaj pentru conștientizarea efectelor corupției și a imperativului de a merge la vot

Am câștigat cu ocazia asta și prieteni noi – Octavian Jurma (de la #reset Romania) și Gabriel Ursescu, ca și membrii Inițiativa Timișoara și-au promis sprijinul la cea de-a doua ediție a concursului nostru, în 2018.

Seara a fost moderată și facilitată de Diana Voicu și Roxana Dascălu, de la Inițiativa România.

Organizatorii

Diana Voicu
Diana Voicu
Roxana Dascălu
Roxana Dascălu
Arată
Ascunde